Afscheid - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith IJzerman - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith IJzerman - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg Judith

27 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve allemaal,

Ik wil jullie allemaal nogmaals heel erg bedanken! We hebben echt hele leuke dingen kunnen kopen voor de kinderen en de crèche.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een echte update heb gegeven. Ik zal jullie nu weer even op de hoogte stellen van al mijn avonturen en belevenissen hier in Afrika.

2 weken geleden is Siska gekomen, we hebben samen aan het project gewerkt. Ik ben vorige week naar de school geweest, omdat de school nu vakantie heeft. En zo kon ik nog afscheid nemen van de kleuterklas. Het was maar echt één dagje dat ik geholpen heb bij de kleuterklas, Want maandag ben ik nog één dag naar de crèche geweest samen met een ander huisgenootje. En Siska had een oriëntatie. Dinsdag ben ik wel naar de kleuterklas geweest. Wat erg leuk was. Ze gingen de Zuid-Afrikaanse vlag tekenen en in kleuren. Woensdag, donderdag en vrijdag hebben we alle kinderen van de school ( +/- 100 kinderen) brood gegeven met een stukje fruit. Alle kinderen konden na dat ze hun broodjes nog een broodje krijgen. De kinderen zaten netjes in een rijen buiten. En alle kinderen zeiden Dank je wel. Dat was echt heel erg mooi. Vrijdag konden we de kinderen een broodje geven. En 2 broodjes in een zakje met fruit en yoghurt toetje. En alle kinderen waren er heel blij mee. En we hebben een afscheidswoordje gekregen van een docent. Wat ook erg mooi was. Ik heb nog even afscheid genomen van de juffrouw van de kleuterklas. Het is echt een goede docent en lief mens!

Zaterdag hebben we nog de hop on hop of bus genomen om het mooie Kaapstad weer te zien. We hadden er niet zo goed weer bij, maar dat bederft de pret ook niet!

Afgelopen week was de crèche maandag open, wij hebben samen de crèche geleidt. Omdat de juffrouw van de crèche deze week afwezig was ivm familie omstandigheden. Hebben wij maandag samen de crèche gedaan. En dat was best wel een vermoeiende ochtend. De kinderen waren erg huilerig. Maar ondanks dat hebben we toch een leuke dag gehad met de kinderen. 's middags zijn we wezen winkelen. We hebben een commode gekocht voor de crèche. Bij een andere winkel hebben we duurzaam speelgoed gekocht voor de crèche. Dinsdag waren we vrij, omdat er een feestdag hier in Kaapstad was. Siska, Colleen en 2 Belgische huisgenootjes en ik hebben de inkopen gedaan voor de rugtasjes voor de kinderen. We hebben echt hele leuke dingen daar voor kunnen kopen. We hebben ook boekjes gekocht voor de zus van Colleen. De zus geeft bijles lezen aan kinderen ( ook kinderen van mijn school). We hebben daar ook een kleurboek en potloden etc. in gedaan. We hebben echt heel veel kinderen blij gemaakt. Woensdag hebben we de keuken en de Wc geverfd in de crèche. Het ziet er nu echt heel erg mooi uit. Het ziet er gewoon schoner en beter uit zo. Donderdag hebben we ook iets leuks op de muur geschilderd. Siska heeft Nijntje en zijn vriendje geschilderd. En ik heb knorretje op de muur geverfd, met behulp van Siska:). En het resultaat mag er ook zijn! 's avonds een gezellige avond gehad met het gastgezin. Onze laatste avond met z'n allen.
Vandaag ( vrijdag) was de crèche open, en we hebben echt een hele leuke morgen gehad met de kinderen. Ze waren echt heel erg blij met al het speelgoed en met het glijbaantje. Je had ze moeten zien stralen. Echt GE-WEL-DIG! En daarom wil ik jullie ook nogmaals heel erg bedanken, want zonder jullie financiële steun had ik dit echt niet kunnen doen! Alle kinderen waren heel erg blij met hun gevulde rugtas, ze vonden het helemaal geweldig. En wat kan ons dat zo blij maken om de kinderen zo te glunderen. Dat doet echt veel met je. SUPER!!

Vandaag is het een afscheid dag. Vandaag afscheid genomen van Colleen en Neil ( gastouders), ze gaan een weekendje weg. En afscheid genomen van de kinderen hier. Dat is toch best wel raar. De 3 maanden zijn echt heel snel voor bij gegaan. En ik vind het ook wel jammer dat het alweer het einde is. Het besef dat je de kinderen nooit meer ziet, dat is best wel hard. Het zijn echt schatjes, en ik zou ze zo mee kunnen nemen naar Nederland. Maar helaas kan dat niet... Ik zal de kinderen en de mensen hier missen. Het hoort er allemaal bij...

Maar we gaan nu heerlijk genieten van onze vakantie. Morgen gaan we richting Kaapstad. We verblijven tot 7 oktober daar. En zullen we 7 oktober overvliegen naar Johannesburg voor een Safari bij het Krugerpark.
Over 2 weken ben ik al weer in Nederland, de tijd is echt voorbij gevlogen.
Ik geniet nog steeds van alle dingen die we gedaan hebben en gaan doen.

Nu zijn jullie weer een op de hoogte wat ik (we) de afgelopen weken hebben gedaan. En ik zal proberen nog een blog te schijven van de vakantie, maar ik beloof niks!
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

En tot snel!

Veel liefs,
Judith

  • 27 September 2013 - 16:06

    Suzanne:

    Hey Judith,

    Wat leuk zeg wat je allemaal gedaan hebt voor die kinderen de afgelopen paar weken, echt super! Je hebt in een korte tijd zo veel betekend voor die mensen op de crèche. Ik weet nog wel hoe het begon met de tissues i.p.v. een doek, en nu heb je gewoon de hele boel opgeknapt haha! Geweldig hoe het vanuit zoiets kleins iets groots kan worden. Heel veel plezier met je vakantie en je laatste paar weken in dat geweldige land en ik zie je snel als je terug bent!

    Liefs suus

  • 27 September 2013 - 16:08

    Jeanet:

    Hee Topper(s)!

    Goed bezig daar!
    Ook geweldig om te lezen dat het geld daar zo goed wordt gebruikt!
    En dat je ze ziet stralen :D
    Geniet nog even lekker van je vakantie! En tot over 2
    weken ! Ik kan niet wachten :)

    Liefs
    Jeanet!

  • 27 September 2013 - 16:39

    Martine:

    Hee Judith

    Echt super wat jullie allemaal gedaan hebben voor al die kinderen! Prachtig om de kinderen (en jullie) te zien stralen! Ben trots op jullie!

    Heel veel plezier met de welverdiende vakantie! geniet ervan!

    En ik heb al super veel zin in 11 oktober om je dan weer te zien op schiphol!!!

    Liefs Martine


  • 27 September 2013 - 19:53

    Gregor:

    Hallo geluksbrenger!

    Ik ben werkelijk even stil van deze prachtige update en hartverwarmende foto’s. Vooral de foto’s van de kinderen raken mij zeer. Hun blijheid straalt van de foto’s af en is zo intens dat het ook mij doet glimlachen. Nu moet ik opmerken dat de stralende glimlach van Judith achter het winkelwagentje met hoelahoepen ook niet verkeerd is, maar de kinderen hebben toch mijn voorkeur! :-)

    Fantastisch wat jullie hebben gedaan. Jullie zijn echt een voorbeeld voor velen en zeker ook voor mij, want jullie laten zien dat geluk niet enkel in grote dingen zit, maar juist in zoiets simpels als een hoelahoep, rugzak of spelletje.

    Ik geloof dat Ghandi ooit het volgende heeft gezegd over hoe je het beste je medemens kunt helpen en de wereld een betere plaats maken : “In a gentle way, you can shake the world.” Nou, jullie hebben aardig wat geshaket met jullie geweldige project!

    Oh ja, als verven met een roller je inderdaad zo blij maakt als de foto’s doen vermoeden, ben je bij terugkomst in Nederland van harte welkom om die hobby ten volle uit te leven in Witharen. :-)

    Geniet van de laatste weken en alvast een hele fijne verjaardag gewenst. Wat gaat het worden? Een melktert, boboti, Carrot Cake of toch gewoon een Nederlandse slagroomtaart. Smullen!!!!

    Fijn weekend.
    Gregor

  • 27 September 2013 - 20:26

    He Dames:

    Super wat jullie gedaan hebben!!!
    goed voorbeeld verander de wereld begint soms gewoon door dingen aan te pakken
    kijk eens hoeveel blijde snoetjes!!!
    en wat gaat de tijd snel
    voor je het weet ben je weer thuis voor een tweede winter.....
    geniet van jullie vakantie gaan jullie nog op zoek naar de big five???

    He Gods zegen en tot snel
    liefs rianne

  • 28 September 2013 - 21:12

    Syl:

    Super!

  • 30 September 2013 - 10:30

    Alie Hamhuis:

    Hallo Judith,

    Wat geweldig wat jij en Siska de laatste week gedaan hebben
    allemaal blije gezichtjes super mooi.
    Kan mij wel voorstellen dat het afscheid nemen niet zo makkelijk is. Maar geniet nu maar lekker van de vakantie en al die indrukken die jullie nog opdoen.
    Judith alvast gefeliciteerd met je verjaardag en tot ziens in Holland.
    Groetjes aan Siska.

    Liefs Alie en de rest van de fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 21373

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 10 Oktober 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: