Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith IJzerman - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith IJzerman - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Judith

06 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen,

Weer een update van mij, het wordt al wel weer tijd.. Het is ook al weer 2 weken geleden.

Ik zal jullie even een update geven...

Afgelopen 2 weken heb ik geholpen bij de crèche, ik heb daar weer veel gezien en ook geleerd.
Vorige week hadden we echt heel slecht weer gehad, we hadden een privè zwembad bij de school. De school had veel lekkage, en het schoolplein stond ook vol met water. Je kon ook direct zien dat er veel minder kinderen kwamen naar de school. Elke dag werd ik met de auto naar de crèche gebracht, het was te regenachtig om te lopen. Aangezien ik mijn regenlaarzen in Nederland had gelaten, die had eigenlijk ik wel nodig.
Ik kwam die maandag aan bij de crèche en was er een andere juffrouw in de crèche. Echt een hele leuke juffrouw, en we hebben een gezellige dag gehad met de kinderen. En de rest van de week was er ook een andere juffrouw in de crèche. En we hebben het erg leuk gehad. De omgang met de kinderen ging ook anders. Dit was een leuke ervaring.
Die week heb ik ook de posters op gehangen aan de muur van de crèche, ziet er zo al wat gezelliger er uit.
Zondag heb ik naar de kerkdiensten geluisterd van de kerk, en 's middags na de speciale dienst van de koster. En erg leuk, ik kreeg de groeten van de hele gemeente.
Zondagavond kwam er een nieuw huisgenootje, een Duits meisje. We hebben nog heerlijk gekletst die avond. Het Duitse meisje blijft hier 3 weken in totaal.

Deze week hebben we ook geholpen in de crèche, en mijn huisgenootje helpt ook in de crèche. Dus dat is wel heel erg gezellig. We kunnen nu wat meer activiteiten doen met de kinderen omdat we met 3 juffrouw 's zijn. En dan heb je ook meer aandacht voor de kinderen. Dat is wel erg leuk, en zo krijgen de kinderen ook meer individuele aandacht. Deze week hebben we ook eindelijk heerlijk buiten kunnen spelen met de kinderen. O ja, sinds deze week hebben we ook 2 koeien bij de crèche staan... De crèche staat zeg maar in een farm.. En iemand die op de farm woont heeft zijn koeien naast de crèche gezet.. Dat vinden de kinderen natuurlijk harstikke leuk. Vandaag hebben we nog een verjaardag gevierd van een jongetje in de crèche. Dat was ook erg gezellig.
Ik kreeg van de week een briefje in de brievenbus met mijn naam er op, dat bij het postkantoor een pakketje op kon halen.. Ik had geen flauw idee wat het was.. De volgende dag op naar het postkantoor.. En er was inderdaad een pakketje voor mij.. En van wie?? Van me lieve ouders! Echt super bedankt Papa en Mama! Echt super lief, jullie zijn wel benieuwd wat daar in zit hé:)! Er zaten schriften, stiften, potloden etc. in. Erg leuk om dat te krijgen. Dit heb ik gegeven aan mijn gastmoeder, want die vult met kerst schoenendozen voor één school hier in de buurt.

Jullie geloven het vast niet, ik heb deze week ook heerlijk in de zon kunnen zitten. vanaf 1 september is het hier LENTE geworden! Weg met die regen, heerlijk de zon.. En kan jullie vertellen, als de zon schijnt is die echt heerlijk!

O ja, nog even een huishoudelijke mededeling.. zoals velen van jullie weten ben ik 1 oktober jarig.. Die gene die van plan waren een kaartje te sturen voor mijn verjaardag, doe het dan alsjeblieft niet meer na 13 september, want dan kan ik hem zelf nog ontvangen.. ik ga namelijk 28 september bij het gezin weg... En een kaartje versturen duurt meestal 2 weken.

Het is alweer september, en dat betekend dat ik mijn laatste maand is voor het project ( stage).

Dat was weer even een update vanuit Kaapstad, Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend.

Heel veel liefs,
Judith

  • 06 September 2013 - 15:25

    Martine Van Der Meer:

    Judith!

    Super leuk om dit verslag weer te lezen! Fijn dat je mijn advies hebt gebruikt!
    En maar zeggen het word een kort verslag.. Ik vind het toch nog best een lange update!

    Liefs Martine

    Ps: Leuke foto's!

  • 06 September 2013 - 17:35

    Sylvia:

    ja man, wat een lap tekst...... nee grapje hoor :)
    Altijd leuk iets te lezen!

    Misschien zie ik je morgen nog, want ik had begrepen dat je ook op onze markt aanwezig bent door middel van Skype.

    Veel succes met de laatste weken.....voor je het weet stap je de lente uit, zo de herfst van nederland in......

    Groeten Syl

  • 06 September 2013 - 19:38

    Mama Margreet:

    Hoi die Judith,

    Wat is dat toch leuk om iemand , in dit geval jou dus, te volgen in wat ze doen en meemaken.
    Op deze manier kunnen wij er ook een beetje van mee genieten. Want volgens mij geniet je echt wel van alles!!
    Leuk , leuk !!
    Ben blij voor je/jullie dat het zonnetje erbij komt...... is hopelijk het "zwembad"op het schoolplein ook snel verdwenen.
    Zeg Judith , ga zo door en maak er nog een mooie laatste maand van!
    Kijk al uit naar je volgende up-date.
    liefs margreet

  • 08 September 2013 - 10:41

    Gregor:

    Hey topper.

    Normaal staat er toch altijd zo’n verhoogde stoel bij het zwembad waar de badmeester in zit? Of staat die ook volledig onder water? :-) Wat een weer! Het is maar goed dat jij je regenlaarzen hebt meegenomen.

    Ik moest glimlachen toen ik las dat er veel minder kinderen naar school kwamen met dat weer. Zo herkenbaar, want er zijn aardig wat landen waar bijna niemand de deur uitgaat als er al één druppeltje uit de lucht valt. Heel anders dan wij taaie Nederlanders! Wij laten ons niet kisten door (een beetje) regen, ehhhh, en worden dan iedere dag met de auto naar school gebracht! Haha.

    Er worden in Nederland hele schoolprojecten opgezet waarbij de wereld van de koe centraal staat. Zo zie je maar weer hoe eenvoudig het ook kan. Zet gewoon 2 koeien bij de school: de leerlingen zijn enthousiast en leren gaat vanzelf! Fantastisch!

    1 oktober jarig? Ik denk niet dat je ooit had verwacht je verjaardag in de lente te kunnen vieren! :-)
    Geniet ervan, ook van de laatste weken.

    Groet,
    Gregor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 21377

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 10 Oktober 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: