Aankomst Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith IJzerman - WaarBenJij.nu Aankomst Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith IJzerman - WaarBenJij.nu

Aankomst Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Na een reis van 20 uur, zijn we dan eindelijk in Kaapstad. De reis is goed verlopen, we moesten over stappen in Dubai. Dubai heeft een heel mooi vliegveld. We hebben ons daar wel 3,5uur vermaakt. Na 3,5 uur konden we verder naar Kaapstad, een vlucht van bijna 10 uur. Ik was al snel in slaap gevallen, maar toen ik wakker werd dacht ik dat we al heel ver op weg waren... maar helaas, we waren nog maar 1 uur onderweg. We kregen om 03:00 uur kregen wij een ontbijt, Ten eerste een rare tijd, en ten tweede, een raar ontbijt. Het was echt een engels ontbijt, met witte bonen in tomaten saus, met een worstje of je kreeg een omelet met aardappeltjes. phff dat hoef ik liever niet om 03:00 uur:).
De vlucht is verder goed gegaan. En na bijna 10 uur vliegen kwamen we aan in Kaapstad. Toen we de slurf uit liepen zagen we het vliegtuig van Obama. Obama was net geland in Kaapstad. We hebben nog even gewacht tot hij naar buiten kwam over de rode loper. We hebben hem niet heel duidelijk kunnen zien.. Maar het was wel heel leuk om te zien.
De pas controle ging ook allemaal goed, fijn! Al het werk van voorbereiden van me visum is dus geslaagd:)! Heel fijn.
Verder hebben we rustig aan gedaan, we waren alle 3 het wel beetje zat. Boodschappen gedaan bij het Waterfront. Het is daar erg mooi
Je krijgt veel indrukken als je in Kaapstad rijd. Heel veel zwervers, die gewoon onder de viaduct, en in de bermen. En je hebt hele grote dure huizen hier staan. Je moet er even aan wennen... We hebben ons hotel/appartement opgezocht, en dat ziet er allemaal netjes uit. We hebben super mooi uitzicht vanuit ons raam, op de zee. 's avonds lekker niks meer gedaan

Vandaag 1 juli
Vandaag hebben we lekker bij (uit)geslapen. Daar waren we wel aan toe. De bedden slapen ook heerlijk. Heerlijk ontbeten op ons balkon, waar de zon op stond vanochtend. We wouden vandaag met de kabelbaan de Tafelberg op, maar helaas was er een grote wolk rond de top van de Tafelberg, waardoor wij de Tafelberg niet op konden, en het waaide ook erg hard. Toen hebben we besloten om met een bus ( Engelse bus, waar je boven kunt zitten zonder dak). Eerst nog even ergens wat gegeten, en toen zijn de plek gaan opzoeken waar we een ticket konden kopen voor z'n bus die een hele route rijd, en zo kom je op verschillende plekken in Kaapstad. De route was erg mooi. Morgen hebben we nog een route die we kunnen doen. Zo verken je Kaapstad heel goed. We hebben hele mooie foto's kunnen maken.

Deze week heb ik nog lekker vakantie samen met Koen en Eline. We zullen nog veel bezichtigen. Zondag zal ik naar een vrijwilligershuis gaan voor 1 nacht. Maandag wordt ik gebracht naar me gastgezin waar ik de 12 weken verblijf. En dinsdag is mijn eerste stage dag. En dan zal ik ook afscheid nemen van Eline en Koen. Zij zullen donderdag richting Krugerpark gaan.

Zo dat was weer even snel een update.. Mijn volgende verslag zal wel weer zijn als ik bij mijn gastgezin ben, en als ik mijn stage gehad heb. Dan kan ik jullie weer wat nieuwe ervaringen vertellen.

Veel Liefs,
Judith

  • 01 Juli 2013 - 21:06

    Martine Van Der Meer:

    Judith vind deze verslagen nu al leuk! helemaal omdat je had gezegd op skype dat je een kort verhaaltje zou schrijven..... Ben nu erg benieuwd naar je lange verhalen!!! Meid heel veel plezier de komende week met Afrika ontdekken en succes volgende week met stage!

    Liefs

  • 01 Juli 2013 - 21:22

    Renske Van 't Holt:

    Judith,
    Zo te merken heb je al een heleboel gezien en meegemaakt. En je zult er vast nog een heleboel ervaringen op doen. Ik kan niet wachten om er over horen/lezen!!
    Ik wil je nog even een keer heel veel plezier en succes wensen!! We horen van je!

    Liefs xx

  • 02 Juli 2013 - 11:19

    Dianne:

    Leuk stukje Judith!
    Geniet nog van je vrije week en succes volgende week met je stage.
    Liefs!

  • 02 Juli 2013 - 17:06

    Albert En Margriet:

    Wat leuk dat wij mee mogen genieten van al jouw belevenissen. Dan kunnen we op afstand een beetje met jou meeleven.Wat bijzonder joh, zo'n reis! Heel veel plezier de komende week en heel veel sterkte en succes volgende week als de stage begint! We denken aan je.....groetjes.

  • 03 Juli 2013 - 06:51

    Gregor:

    Ik zou ook bedanken voor een witte bonen in tomatensaus ontbijt, zeker om 03.00 uur! :-) Fantastisch dat je het zo naar je zin hebt en erg leuk om je verslagen te lezen. Heel veel plezier.

  • 03 Juli 2013 - 13:00

    Esther:

    Judith,
    Wat super leuk om wat van je te lezen! Leuk geschreven ook!
    Veel plezier met de kennismaken met je gast gezin en je eerste stage dagen!

    Een dikke knuffel, Esther

  • 03 Juli 2013 - 14:19

    Annet:

    Hee Judith,

    Wat een prachtige foto en wat leuk om te lezen dat de reis zo goed verlopen is. Viel het mee om te vliegen??
    We denken hier aan je hoor. Geniet nog even lekker daar.

    groetjes Annet

  • 04 Juli 2013 - 11:38

    Margreet En Dolf:

    Hoihoi Judith,

    Ook wij gaan je volgen hoor!!
    Nu al leuk om te lezen! We wachten vol spanning je volgende berichtje af.
    Maak er wat moois van en Geniet van alles om je heen!
    Veel liefs van ons allemaal!

  • 08 Juli 2013 - 20:49

    Ineke:

    Hoi Judith,

    Ik zal je volgen laat snel weer wat van je horen. Succes met je stage!
    Groetjes je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 905
Totaal aantal bezoekers 21431

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 10 Oktober 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: